Delphi L089PBD til Mercruiser 1,7

Orginal L089PBD fra Delphi og vår spiss fra FIRAD.

PRIS LØS SPISS: 890kr + mva

OVERHALING:
7140kr + mva for
4stk (inkl. spiss)

BUNNSKIVE:
26kr + mva

O-RING:
15kr + mva

INFORMATION IN ENGLISH
CLICK HERE

Vi leverer våre egne spisser som tilsvarer L089PBD

Våre spisser er produsert hos en annerkjent leverandør i Italia. Spissene er laget for å erstatte Delphis orginale L089PBD. Spissene har annen type SAC (tupp) som skal forbedre kjølingen til dysespissen. Meningen er at dette skal gi lengre levetid enn orginale Delphi spisser.

Spissene er utprøvd i motor, og tester hittil viser at dette fungerer meget bra. Orginale L089PBD er bygget på VCO prinsippet. Det betyr at de er beregnet for å stå i biler, lastebiler etc som har variabel og i snitt lav last (effekt). Problemet med disse spissene er at de er ikke beregnet for å stå i båtmotor som har en veldig høy gjennomsnittlig last. Våre spisser er bygget som SAC og har veldig stort veskevolum (kjøling) i spissen. Disse er bygget for formålet å kjøle spissen godt under konstant høyt effektuttak.

Ved reparasjon er det viktig at både 1. og 2. trinnet blir kontrollert og kalibrert. Større eller mindre trykk enn anbefalt kan føre til mer eller mindre levering, noe som kan føre til feil ytelse og funksjon. Anbefalte trykk ved bruk av våre spisser er for lavtrykk: 160 – 170bar, for høytrykk: 330-340bar. Vi måler alltid trykk opp mot levering da det er viktig at injektorene leverer jevn mengde. Anbefalt er å kontrollere trykket hvert 2. år (maks hver 800timer) da disse injektorene ofte blir slakkere. Kontroll kan gjøres i en enkel tester som gir verdi for 1. trykket. Dette bør ligger innenfor nedre grense på 160bar.

Vi utfører årlig kontroll av dine injektorer for kun kr 750,- + mva for 4stk. (938kr inkl. mva) Vi tester 1. og 2. trinn samt den generelle funksjonen på spissene/injektoren. Dette gir en trygghet til deg, da du har kontroll over slittasje på injektorene/spissene!

Injektoren fungerer tilsynelatende normalt de første 2 sekundene. Etter det, stopper forstøvningen. I en manuell dysetester ville kanskje disse sett ok ut (kun litt lavt trykk). Dette er grunnen for at vi IKKE shimser opp injektorer som har falt på trykk, men anbefaler å skifte spisser.
Vi har fått mange positive tilbakemeldinger på spissene og injektorene vi overhaler. Motoren går veldig fint, maksturtall er korrekt og kraften er normal. Vi har overhalt over 50 injektorer og ikke hatt en eneste klage på disse. En av våre kunder er Nyheim Maskinservice AS i Namsos, som har gitt nytt liv til en Mercruiser 1,7dti som tilhører en kunde.
%d bloggere liker dette: